Centrum prasowe

Zamknięcie roku z nowymi obowiązkami – jak przygotować się na rewolucje w 2026 r.?

 

 

  

WARSZTATY(72) 

rejestracja 24_05_2021 

 

 

 

 

 

 

 

Zamknięcie roku obrachunkowego, ale także podatkowego to strategiczny moment dla każdej firmy, wymagający ścisłej współpracy pomiędzy księgowymi a osobami odpowiedzialnymi za rozliczenia podatkowe. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby kompleksowo przygotować przedsiębiorców, księgowych i specjalistów ds. podatkowych  do tego procesu, z naciskiem na bezpieczeństwo rozliczeń podatkowych, rzetelność przygotowanych materiałów oraz zgodność z aktualnymi przepisami. 

W programie szkolenia znajdzie się zarówno omówienie najważniejszych aspektów związanych z zamknięciem roku, ale także praktyczne spojrzenie na zasady wyznaczone przez ustawę CIT oraz ustawę o rachunkowości, które mają bezpośredni wpływ na zamknięcie roku 2025. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki, a także checklisty dot. tego jak prawidłowo przeprowadzić proces zamknięcia roku, rozliczyć koszty i przychody oraz jak przygotować dokumentację i zeznanie zgodnie z obowiązującymi wymogami podatkowymi. Co więcej, część szkolenia poświęcona zostanie także nowym obowiązkom jakie należy wypełnić zamykając rok 2025, a także zmianom w przepisach jakie czekają podatników od 2026 r. 

Szkolenie prowadzone jest zarówno z perspektywy księgowej, jak i podatkowej, dzięki czemu uczestnicy zyskają pełny obraz obowiązków i ryzyk związanych z zakończeniem roku obrotowego. To nie tylko wiedza teoretyczna, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia, które ułatwią codzienną pracę i przygotują firmę na ewentualne pytania ze storny organów podatkowych. 

 

TEMAT WYDARZENIA: Zamknięcie roku z nowymi obowiązkami – jak przygotować się na rewolucje w 2026 r.? 

CZAS TRWANIA: 150 minut + 30 minut na dyskusję / pytania 

TERMIN (DATA I GODZINA): 4 grudnia 2025 r., godz.: 10:00 

 

AGENDA: 

10.00 – 10.10 –Rozpoczęcie, przywitanie gości przez KSSE oraz KPMG 

10.10 – 11.50 – Prezentacja KPMG: Nadchodzące zamknięcie roku – przygotowanie do rozliczeń podatkowych 

  1. Praktyczne spojrzenie na księgowe zamknięcie roku przed ustaleniem wyniku podatkowego  
  2. Zasady ustalania wyniku podatkowego oraz przygotowanie kalkulacji podatku – spojrzenie praktyczne 
  3. Dostosowanie kalkulacji podatku dla celów rozliczenia działalności zwolnionej z opodatkowania w ramach PSI/SSE 
  4. Odliczenie ulg podatkowych – jak wykorzystać w firmach strefowych? 
  5. Dodatkowe obowiązki i deklaracje związane z zamknięciem roku podatkowego 

11.50 – 12.45 – Prezentacja KPMG: Nowe obowiązki sprawozdawcze oraz nadchodzące zmiany w przepisach  

  1. Przekazywanie ksiąg podatkowych po nowemu – czyli JPK-CIT okiem praktyki 
  2. Globalny Podatek Minimalny – czy jest się już czym martwić? 
  3. KSeF – co ma wspólnego z CIT? 
  4. Jak przygotować się do nowych obowiązków 
  5. Rzut oka na zmiany przepisów rachunkowych i podatkowych od 2026 r. 

12.45 – Sesja pytań i odpowiedzi (Q&A) oraz zakończenie spotkania. 

 

 

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy: mjuszczak@ksse.pl lub telefoniczny 511 257 168 

Aby dokonać rejestracji należy kliknąć link poniżej:

 

rejestracja 24_05_2021 

 

PROWADZĄCY:  

 

krzysztof szwaja

Krzysztof Szwaja 

Partner, KPMG w Polsce

Krzysztof jest licencjonowanym doradcą podatkowym. Rozpoczął pracę w KPMG w 2006 r. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym dla firm międzynarodowych oraz polskich firm rodzinnych 

Krzysztof specjalizuje się w doradztwie z zakresu restrukturyzacji oraz prowadzenia działalności gospodarczej w specjalnych strefach ekonomicznych. Ponadto, posiada bogate doświadczenie dotyczące przeprowadzania przeglądów podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.  

Krzysztof doradza klientom również w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT), w tym specjalnych stref ekonomicznych, podatku od towarów i usług (VAT), oraz optymalizacji podatkowej. Asystuje również klientom podczas kontroli podatkowych. 

Posiada bogate doświadczenie w kwestiach cen transferowych. Brał udział w projektach dotyczących przygotowania dokumentacji podatkowej i analiz porównawczych oraz podczas kontroli warunków transakcyjnych stosowanych przez przedsiębiorstwa powiązane z branży motoryzacyjnej, spożywczej i rolniczej. 

 

arkadiusz kalwik

Arkadiusz Kalwik 

Senior Manager, KPMG w Polsce 

Arek jest licencjonowanym doradcą podatkowym i absolwentem studiów o profilu finansowym. Dołączył do Działu Doradztwa Podatkowego w Katowicach w 2015 roku.  

Odpowiada za bieżące doradztwo podatkowe, w szczególności w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT), w tym podatku u źródła, oraz podatku od towarów i usług (VAT), w tym m.in. sporządzanie opinii podatkowych oraz przeprowadzanie przeglądów podatkowych.  

Uczestniczy w projektach związanych z pozyskaniem pomocy publicznej w związku z działalnością prowadzoną przez przedsiębiorców na terenach Specjalnych Stref Ekonomicznych (obecnie w ramach wsparcia dotyczącego Polskiej Strefy Inwestycji). Dodatkowo odpowiada za realizacje projektów z zakresu ulg podatkowych tj. Ulga B+R, Ulga IP Box czy też wsparcia w ramach programów rządowych, samorządowych oraz instytucji publicznych. Czynnie wspiera również przedsiębiorców z zakresu analizy przepisów o pomocy publicznej na poziomie zarówno polskim jak i unijnym.  

Arek posiada również doświadczenie dotyczące problematyki cen transferowych. Uczestniczył w projektach mających na celu m.in. weryfikacje rynkowości cen stosowanych pomiędzy podmiotami powiązanymi i przygotowanie dokumentacji podatkowej w branży m.in. stalowej, motoryzacyjnej, energetycznej, górniczej. 

Prowadzi także szkolenia w zakresie wybranych zagadnień związanych z podatkiem CIT oraz VAT jak również cenami transferowymi w ujęciu teoretycznym i praktycznym. 

Główni klienci Arka działają w branży przetwórstwa przemysłowego, metalowej, motoryzacji, informatyki, handlowej, nieruchomościowej, ceramicznej oraz budowlanej. 

ewa tomaszewska

 

Ewa Tomaszewska 

Senior Manager, KPMG w Polsce 

Ewa jest certyfikowanym biegłym rewidentem i absolwentką kierunku finansowego. 

Ewa zaczęła swoją karierę w KPMG w 2010 r. w departamencie audytu. W 2022 r. dołączyła do działu usług księgowych, gdzie obecnie świadczy usługi doradztwa księgowego. Podczas swojej pracy zarządzała licznymi projektami związanymi z badaniem jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych przygotowanych zgodnie z polskimi, międzynarodowymi (IFRS) i amerykańskimi (US GAAP) standardami raportowania i rachunkowości. 

Jej doświadczenie obejmuje współpracę z wieloma podmiotami notowanymi na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na alternatywnych systemach obrotu. 

W trakcie pracy w KPMG, poza pracami związanymi z badaniem sprawozdań finansowych, uczestniczyła w projektach due diligence, rozliczenia nabycia podmiotów gospodarczych, podziałach podmiotów gospodarczych, badania planów przekształceń zgodnie z wymogami Kodeksu Spółek Handlowych i inne. 

Ewa pracowała również jako Menedżer ds. Księgowości poza strukturami KPMG. Podczas swojej pracy odpowiedzialna była za prowadzenie ksiąg rachunkowych spółek z rejonu EMEA zgodnie z lokalnymi i grupowymi (US GAAP) zasadami, przygotowywanie raportów grupowych na potrzeby zarządu oraz weryfikację rozliczeń podatkowych.  

 

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies zamknij