Wyzwania nowej rzeczywistości prawnej – przeciwdziałanie mobbingowi, ochrona sygnalistów i jawność wynagrodzeń
| 
 | 
 
 
 
 
   | 
TEMAT WYDARZENIA: Wyzwania nowej rzeczywistości prawnej – przeciwdziałanie mobbingowi, ochrona sygnalistów i jawność wynagrodzeń
TERMIN: 2 grudnia 2025 (10:00-14:00)
MIEJSCE: Galeria StrefArt w Tychach, ul. Fabryczna 2
Z uczestnikami porozmawiamy o:
- nowej definicji mobbingu w świetle planowanych zmian w Kodeksie pracy
- odpowiedzialności pracodawcy i nowych obowiązkach w zakresie przeciwdziałania mobbingowi,
- nowych uprawnieniach pracownika i możliwościach dochodzenia roszczeń,  
 w szczególności prawa do zadośćuczynienia lub odszkodowania
- praktycznych narzędziach przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy.
- nowelizacji Kodeksu pracy, która wchodzi w życie już 24 grudnia 2025 r. i wprowadza istotne w procesie rekrutacji
- nowych prawach pracowników w zakresie jawności wynagrodzeń w świetle dyrektywy 2023/970 z dnia 10 maja 2023 r.
- odpowiedzialności pracodawcy i jego nowych obowiązkach w zakresie zagwarantowania równości wynagrodzeń oraz wyeliminowaniu dyskryminacji płacowej
- sposobach przygotowania pracodawcy do nadchodzących zmian
 
 
AGENDA:
Mobbing po nowemu:
- Wprowadzenie do projektu nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie mobbingu i jego znaczenia dla praktyki HR i prawa pracy
- Nowa definicja mobbingu w Kodeksie pracy – co się zmienia?
- Nowe obowiązki pracodawcy w świetle projektu ustawy
- Nowe uprawnienia pracownika i możliwościach dochodzenia roszczeń, w szczególności prawa do zadośćuczynienia lub odszkodowania
- Praktyczne wdrożenie zmian w organizacji
- Podsumowanie i sesja Q&A
Równość i jawność wynagrodzeń:
- Główne założenia dyrektywy 2023/970 z 10 maja 2023 r. w sprawie równości i jawności wynagrodzeń
- Definicja luki płacowej
- Nowe prawa pracowników w świetle dyrektywy
- Nowe obowiązki pracodawcy w świetle dyrektywy
- Konsekwencje naruszenia przez pracodawcę zasady równości i jawności wynagrodzeń
- Jawność wynagrodzeń na etapie rekrutacji w świetle dyrektywy oraz nowelizacji Kodeksu pracy
- Praktyczne wdrożenie zmian w organizacji
Podsumowanie i sesja Q&A
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy: mjuszczak@ksse.pl lub telefoniczny 511 257 168
Aby dokonać rejestracji należy kliknąć link poniżej:
PROWADZĄCY:
|  | 
 Klaudia Kamińska-Kiempa,  | Manager ds. prawa pracy i compliance. Specjalizuje się w szczególności w doradztwie z zakresu prawa pracy, RODO, doradztwie z zakresu prawa HR, wsparciu prawnym przy wdrażaniu procedur compliance, postępowaniach sądowych oraz wsparciu przedsiębiorstw inwestujących i reorganizujących się. Autorka licznych publikacji i artykułów o tematyce prawnej, prelegentka polskich i międzynarodowych konferencji. Doradza w językach: polskim, angielskim, niemieckim i hiszpańskim. Z Rödl & Partner związana od 2016 roku, absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz studiów LL.M. na Uniwersytecie Ruprechta i Karola w Heidelbergu.  | 
|   | Katarzyna Kołodziej, LL.M, adwokat, Senior Associate w Rödl & Partner | Katarzyna Kołodziej – adwokat, LL.M. (Heidelberg), z wieloletnim doświadczeniem w zakresie doradztwa prawnego na rzecz polskich i zagranicznych klientów w Rödl & Partner. Specjalizuje się w prawie spółek oraz w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii ESG i społecznej odpowiedzialności biznesu. Ukończyła m.in. studia LL.M. w zakresie prawa niemieckiego na Uniwersytecie w Heidelbergu w Niemczech oraz studia uzupełniające (master) w obszarze zarządzania dziedzictwem kulturowym na Uniwersytecie w Sienie we Włoszech. Absolwentka studiów podyplomowych z prawa autorskiego, prasowego i wydawniczego (UJ) oraz prawa zamówień publicznych (UJ). Biegle posługuje się językiem niemieckim, angielskim i włoskim. Jest autorką licznych branżowych artykułów. Z przyjemnością dzieli się wiedzą podczas polskich i zagranicznych spotkań online i offline – w szczególności w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz zagadnień równości i jawności wynagrodzeń. 
 | 
 
					
 
 