Polska Strefa Inwestycji - praktycznie
|
|
Szkolenie to wyjątkowa okazja, aby w jednym miejscu zdobyć aktualną wiedzę o praktyce korzystania ze zwolnienia podatkowego w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, przedyskutować wątpliwości z ekspertami oraz wymienić doświadczenia z innymi podmiotami działającymi w strefie.
TEMAT WYDARZENIA: Polska Strefa Inwestycji - praktycznie
TERMIN (DATA I GODZINA): 9 października 2025 r. 10:00 - 13:30
MIEJSCE: Galeria StrefArt, ul. Fabryczna 2, Tychy
Z uczestnikami porozmawiamy o:
- Aktualnych zasadach i podejściu organów podatkowych oraz sądów do zagadnień związanych z rozliczaniem zwolnienia podatkowego w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. W ramach szkolenia, przedstawimy także aktualne możliwości finansowania inwestycji z wykorzystaniem środków unijnych.
ADRESACI:
- Przedsiębiorcy posiadający decyzję o wsparciu, lub rozważający inwestycję kwalifikującą się do Polskiej Strefy Inwestycji lub rozważający inne typy projektów (np. projekty B+R), o których finansowanie ubiegać się można ze środków UE.
AGENDA:
- Koszty kwalifikowane z punktu widzenia przepisów strefowych oraz rachunkowo-podatkowych:
- Zasady ogólne i najczęstsze problemy praktyczne,
- Moment uznania wydatku inwestycyjnego za koszt kwalifikowany,
- Dokumentacja księgowa w praktyce (ewidencja środków trwałych, dokumenty OT, etc.) - Obliczenie puli pomocy publicznej:
- Zasady dyskontowania kosztów kwalifikowanych i otrzymanej pomocy publicznej, w tym prezentacja prawidłowego podejścia na przykładzie praktycznym,
- Ewidencja kosztów kwalifikowanych do celów obliczania limitu pomocy publicznej,
- Sprawozdawczość podatkowa – deklaracje CIT-8S i PIT-SE. - Rozliczanie przychodów i kosztów z działalności zwolnionej i opodatkowanej:
- Moment rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia podatkowego,
- Podejście projektowe i „ścisłe związki”,
- Alokacja kosztów do poszczególnych rodzajów działalności,
- Pozostałe tezy z Objaśnień podatkowych – chronologia korzystania z pomocy przy zezwoleniu/decyzji o wsparciu, cofnięcie zezwolenia/uchylenie decyzji o wsparciu. - Obecnie dostępne możliwości finansowania projektów przedsiębiorstw ze środków unijnych:
- Projekty inwestycyjne
- Projekty B+R
- Cyfryzacja
- Projekty środowiskowe
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy: mjuszczak@ksse.pl lub telefoniczny 511 257 168
Aby dokonać rejestracji należy kliknąć link poniżej:
PROWADZĄCY:
![]() |
Piotr Folwarczny (Partner) |
Piotr jest partnerem w Crido odpowiedzialnym za doradztwo Jego doświadczenie obejmuje liczne projekty związane z kompleksową obsługą procesu uzyskania zezwolenia strefowego (ponad 100 zezwoleń), a także bieżące doradztwo podatkowe dla przedsiębiorców strefowych (zarówno z perspektywy rozliczeń w podatku dochodowym jak i od strony zagadnień związanych z pomocą publiczną). Piotr ukończył studia prawnicze oraz studia w zakresie finansów |
![]() |
Mariusz Wcisło (Menedżer) |
Mariusz specjalizuje się w pozyskiwaniu oraz rozliczaniu różnych form pomocy publicznej, a w szczególności zwolnienia podatkowego w ramach SSE oraz Polskiej Strefy Inwestycji. Do Crido dołączył w 2022 r., a swoje dotychczasowe doświadczenie zdobywał przez ponad 5-lat w jednej z firm z tzw. Wielkiej Czwórki (PwC Polska). Na swoim koncie ma dziesiątki zrealizowanych i zakończonych sukcesem projektów. Ukończył kilka kierunków studiów, w tym studia podyplomowe z zakresu Pomocy Publicznej. Aktualnie jest doktorantem Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, przygotowującym dysertację w tematyce Polskiej Strefy Inwestycji. Mariusz jest także autorem szeregu publikacji w pismach branżowych (w tym najbardziej prestiżowych czasopismach naukowych). W 2024 r. uzyskał prestiżowe stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych młodych naukowców. |
![]() |
Grzegorz Rebkowiec (Partner) |
Grzegorz do zespołu Biznes i Innowacje w CRIDO dołączył w marcu 2010 r. Specjalizuje się w pozyskiwaniu pomocy publicznej m.in. dla projektów inwestycyjnych, projektów B+R, projektów związanych z tworzeniem centrów B+R, pozyskiwaniu pomocy w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych. Doradzał wielu polskim i zagranicznym przedsiębiorcom w procesie pozyskiwania i wykorzystywania przyznanego dofinansowania publicznego, w tym przedsiębiorstwom z sektora motoryzacyjnego, energetycznego, IT, farmaceutycznego, budowlanego. Grzegorz zarządza procesem przygotowania dokumentacji aplikacyjnej dla klienta, dba o zgodność projektu z wymaganiami stawianymi przez poszczególne instrumenty wsparcia, a także koordynuje proces podpisywania umowy o dofinansowanie projektu. W ramach prac związanych z pozyskaniem dotacji Grzegorz często doradza w ukształtowaniu projektu, w dopracowaniu kwestii innowacyjności oraz opłacalności przedsięwzięcia, a także w kwestiach związanych z rozliczaniem dotacji. Ponadto posiada również znaczące doświadczenie w rozliczaniu projektów współfinansowanych ze środków publicznych. |
![]() |
Edyta Suchocka (Manager) |
Edyta pracuje w CRIDO od 2020 r. i zajmuje się pozyskiwaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorstw, w tym przede wszystkim przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej niezbędnej do uzyskania finansowania. Specjalizuje się w projektach B+R z obszaru nauk przyrodniczych. Swoje kompetencje budowała na przestrzeni ponad 8-letniej praktyki zawodowej, pracując głównie w firmach doradczych specjalizujących się w pozyskiwaniu i rozliczaniu dotacji, audycie energetycznym oraz doradztwie w zakresie poprawy efektywności energetycznej. Pracowała także w Instytucji otoczenia biznesu świadczącej usługi proinnowacyjne dla firm. Posiada doświadczenie m.in. w pozyskiwaniu i rozliczaniu projektów dofinansowanych ze środków publicznych, opracowaniu koncepcji projektów B+R, w tym w szczegółowym planowaniu procesu badawczego, a także w zarządzaniu zespołem i obsłudze klientów biznesowych. Ukończyła Technologię Chemiczną na Politechnice Warszawskiej. Specjalistyczne wykształcenie ułatwia jej zrozumienie zagadnień badawczych, z którymi spotyka się w projektach B+R realizowanych przez przedsiębiorców. Dzięki posiadanej wiedzy i doświadczeniu wspiera wnioskodawców nie tylko w aspektach stricte funduszowych, ale również merytorycznych. Jest także absolwentką studiów podyplomowych „Lider Innowacji” na Akademii Leona Koźmińskiego, co dodatkowo pozwoliło jej na zgłębienie wiedzy o narzędziach i strategii niezbędnych w procesie rozwoju innowacyjnych rozwiązań skupiających się na rzeczywistych potrzebach biznesowych. |