Centrum prasowe

Polska Strefa Inwestycji - praktycznie

 

 

 

WARSZTATY(58) 

rejestracja 24_05_2021 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie to wyjątkowa okazja, aby w jednym miejscu zdobyć aktualną wiedzę o praktyce korzystania ze zwolnienia podatkowego w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, przedyskutować wątpliwości z ekspertami oraz wymienić doświadczenia z innymi podmiotami działającymi w strefie. 

TEMAT WYDARZENIA: Polska Strefa Inwestycji - praktycznie  

TERMIN (DATA I GODZINA): 9 października 2025 r.  10:00 - 13:30

MIEJSCE: Galeria StrefArt, ul. Fabryczna 2, Tychy

 

 

Z uczestnikami porozmawiamy o:  

  • Aktualnych zasadach i podejściu organów podatkowych oraz sądów do zagadnień związanych z rozliczaniem zwolnienia podatkowego w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. W ramach szkolenia, przedstawimy także aktualne możliwości finansowania inwestycji z wykorzystaniem środków unijnych. 

ADRESACI: 

  • Przedsiębiorcy posiadający decyzję o wsparciu, lub rozważający inwestycję kwalifikującą się do Polskiej Strefy Inwestycji lub rozważający inne typy projektów (np. projekty B+R), o których finansowanie ubiegać się można ze środków UE. 

AGENDA: 

  1. Koszty kwalifikowane z punktu widzenia przepisów strefowych oraz rachunkowo-podatkowych: 
    - Zasady ogólne i najczęstsze problemy praktyczne, 
    - Moment uznania wydatku inwestycyjnego za koszt kwalifikowany, 
    - Dokumentacja księgowa w praktyce (ewidencja środków trwałych, dokumenty OT, etc.) 
  2. Obliczenie puli pomocy publicznej: 
    - Zasady dyskontowania kosztów kwalifikowanych i otrzymanej pomocy publicznej, w tym prezentacja prawidłowego podejścia na przykładzie praktycznym, 
    - Ewidencja kosztów kwalifikowanych do celów obliczania limitu pomocy publicznej, 
    - Sprawozdawczość podatkowa – deklaracje CIT-8S i PIT-SE. 
  3. Rozliczanie przychodów i kosztów z działalności zwolnionej i opodatkowanej: 
    - Moment rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia podatkowego, 
    - Podejście projektowe i „ścisłe związki”, 
    - Alokacja kosztów do poszczególnych rodzajów działalności, 
    - Pozostałe tezy z Objaśnień podatkowych – chronologia korzystania z pomocy przy zezwoleniu/decyzji o wsparciu, cofnięcie zezwolenia/uchylenie decyzji o wsparciu. 
  4. Obecnie dostępne możliwości finansowania projektów przedsiębiorstw ze środków unijnych: 
    - Projekty inwestycyjne 
    - Projekty B+R 
    - Cyfryzacja 
    - Projekty środowiskowe 

 

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy: mjuszczak@ksse.pl lub telefoniczny 511 257 168 

Aby dokonać rejestracji należy kliknąć link poniżej:

 

rejestracja 24_05_2021 

 

PROWADZĄCY:  

 

piotr folwarczny Piotr Folwarczny (Partner) 

Piotr jest partnerem w Crido odpowiedzialnym za doradztwo  
w obszarze ulg i zwolnień podatkowych, w szczególności w ramach Polskiej Strefy Inwestycji (wcześniej SSE). Jako doradca podatkowy od 14 lat wspiera firmy prowadzące lub zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności w ramach PSI.  

Jego doświadczenie obejmuje liczne projekty związane z kompleksową obsługą procesu uzyskania zezwolenia strefowego (ponad 100 zezwoleń), a także bieżące doradztwo podatkowe dla przedsiębiorców strefowych (zarówno z perspektywy rozliczeń w podatku dochodowym jak i od strony zagadnień związanych z pomocą publiczną).  

Piotr ukończył studia prawnicze oraz studia w zakresie finansów  
i rachunkowości. Uprzednio pracował w Dziale Doradztwa Podatkowego w Deloitte. Piotr jest także współautorem komentarza do ustawy o PDOP wydanego przez Wydawnictwo Beck. 

Mariusz Wcisło Mariusz Wcisło (Menedżer)

Mariusz specjalizuje się w pozyskiwaniu oraz rozliczaniu różnych form pomocy publicznej, a w szczególności zwolnienia podatkowego w ramach SSE oraz Polskiej Strefy Inwestycji. 

Do Crido dołączył w 2022 r., a swoje dotychczasowe doświadczenie zdobywał przez ponad 5-lat w jednej z firm z tzw. Wielkiej Czwórki (PwC Polska). Na swoim koncie ma dziesiątki zrealizowanych i zakończonych sukcesem projektów. 

Ukończył kilka kierunków studiów, w tym studia podyplomowe z zakresu Pomocy Publicznej. Aktualnie jest doktorantem Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, przygotowującym dysertację w tematyce Polskiej Strefy Inwestycji. 

Mariusz jest także autorem szeregu publikacji w pismach branżowych (w tym najbardziej prestiżowych czasopismach naukowych). 

W 2024 r. uzyskał prestiżowe stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych młodych naukowców.  

Grzegorz rebkowiec Grzegorz Rebkowiec (Partner)

Grzegorz do zespołu Biznes i Innowacje w CRIDO dołączył w marcu 2010 r. Specjalizuje się w pozyskiwaniu pomocy publicznej m.in. dla projektów inwestycyjnych, projektów B+R, projektów związanych z tworzeniem centrów B+R, pozyskiwaniu pomocy w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych.   

Doradzał wielu polskim i zagranicznym przedsiębiorcom w procesie pozyskiwania i wykorzystywania przyznanego dofinansowania publicznego, w tym przedsiębiorstwom z sektora motoryzacyjnego, energetycznego, IT, farmaceutycznego, budowlanego.  

Grzegorz zarządza procesem przygotowania dokumentacji aplikacyjnej dla klienta, dba o zgodność projektu z wymaganiami stawianymi przez poszczególne instrumenty wsparcia, a także koordynuje proces podpisywania umowy o dofinansowanie projektu. W ramach prac związanych z pozyskaniem dotacji Grzegorz często doradza w ukształtowaniu projektu, w dopracowaniu kwestii innowacyjności oraz opłacalności przedsięwzięcia, a także w kwestiach związanych z rozliczaniem dotacji. Ponadto posiada również znaczące doświadczenie w rozliczaniu projektów współfinansowanych ze środków publicznych.   

Edyta Suchocka Edyta Suchocka (Manager)   

Edyta pracuje w CRIDO od 2020 r. i zajmuje się pozyskiwaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorstw, w tym przede wszystkim przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej niezbędnej do uzyskania finansowania. Specjalizuje się w projektach B+R z obszaru nauk przyrodniczych.  

Swoje kompetencje budowała na przestrzeni ponad 8-letniej praktyki zawodowej, pracując głównie w firmach doradczych specjalizujących się w pozyskiwaniu i rozliczaniu dotacji, audycie energetycznym oraz doradztwie w zakresie poprawy efektywności energetycznej. Pracowała także w Instytucji otoczenia biznesu świadczącej usługi proinnowacyjne dla firm.  

Posiada doświadczenie m.in. w pozyskiwaniu i rozliczaniu projektów dofinansowanych ze środków publicznych, opracowaniu koncepcji projektów B+R, w tym w szczegółowym planowaniu procesu badawczego, a także w zarządzaniu zespołem i obsłudze klientów biznesowych.  

Ukończyła Technologię Chemiczną na Politechnice Warszawskiej. Specjalistyczne wykształcenie ułatwia jej zrozumienie zagadnień badawczych, z którymi spotyka się w projektach B+R realizowanych przez przedsiębiorców. Dzięki posiadanej wiedzy i doświadczeniu wspiera wnioskodawców nie tylko w aspektach stricte funduszowych, ale również merytorycznych. Jest także absolwentką studiów podyplomowych „Lider Innowacji” na Akademii Leona Koźmińskiego, co dodatkowo pozwoliło jej na zgłębienie wiedzy o narzędziach i strategii niezbędnych w procesie rozwoju innowacyjnych rozwiązań skupiających się na rzeczywistych potrzebach biznesowych. 

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Ustawienia cookies zamknij