Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur w praktyce
|
|
Specjaliści z Deloitte podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu nowych obowiązków wprowadzających faktury ustrukturyzowane – KSeF. Przedstawione zostaną przede wszystkim aspekty praktyczne przygotowania do wyzwania operacyjnego i biznesowego oraz problemy, które mogą napotkać przedsiębiorcy w zakresie zgromadzenia niezbędnych danych.
TEMAT SPOTKANIA: Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur
CZAS: 3 godz.
TERMIN: 02.09.2025 r. godz. 10:00-13:00
OPIS SPOTKANIA:
Obowiązek wystawiania faktur w formie ustrukturyzowanej za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 r. / 1 kwietnia 2026 r. (w zależności od wartości sprzedaży w 2024 r.) Od tego momentu faktura ustrukturyzowana będzie, co do zasady, jedyną dopuszczalną formą dokumentowania czynności wykonywanych przez podatników VAT mających siedzibę lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej (tzw. fixed establishment) w Polsce, o ile to stałe miejsce prowadzenia działalności będzie uczestniczyło w transakcji dokumentowanej fakturą.
Dla wielu podatników wprowadzenie obowiązku stosowania faktur ustrukturyzowanych stanowi duże wyzwanie i oznacza konieczność czasochłonnych przygotowań merytorycznych oraz technologicznych, w tym także implementacji nowych rozwiązań po stronie IT.
Celem spotkania jest przeanalizowanie regulacji wprowadzających nowy rodzaj faktur oraz ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
ADRESACI:
- Inwestorzy działający w ramach KSSE – głównie CFO/CAO/managerowie finansowi i podatkowi.
AGENDA:
- Omówienie regulacji wprowadzających obowiązek wystawiania e-faktur w formie ustrukturyzowanej. Przedstawienie głównych kwestii dotyczących generowania i raportowania faktur ustrukturyzowanych.
- Kwestie związane ze specyfiką fakturowania sprzedaży krajowej oraz sprzedaży zagranicznej, w tym uzgodnienia sposobu wysyłki faktur pomiędzy kontrahentami oraz zagadnienia związane z dostępem do faktur przez kontrahentów.
- Krótkie przedstawienie nowej struktury logicznej e-faktury (schema FA(3)) – ze wskazaniem pól obligatoryjnych, opcjonalnych oraz fakultatywnych. Omówienie załącznika stanowiący odrębny węzeł nowej schemy FA.
- Omówienie procesu wysyłki / odbioru faktury ustrukturyzowanej (autoryzacja, komunikacja, kluczowe aspekty techniczne wysyłki i odbioru faktur strukturyzowanych, wizualizacja faktury, kod QR).
- Dyskusja dotycząca potencjalnych problemów i wątpliwości zidentyfikowanych na bazie naszych doświadczeń.
- Sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy: mjuszczak@ksse.pl lub telefoniczny 511 257 168
Aby dokonać rejestracji należy kliknąć link poniżej:
PROWADZĄCY:
Norbert Wasilewski
Partner
Norbert jest Partnerem w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte i jest licencjonowanym doradcą podatkowym od 2008 r. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny (dawniej Akademia Ekonomiczna) w Poznaniu. Posiada ponad szesnastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym. Norbert specjalizuje się w tematyce dotyczącej VAT, identyfikacji potencjalnych ryzyk, a także konsekwencji w zakresie VAT różnorodnych schematów biznesowych, w tym także transakcji międzynarodowych. Obsługuje Klientów z różnych sektorów obejmujących: sektor publiczny, sektor nieruchomości, sektor motoryzacyjny, FMCG, firmy produkcyjne, TMT. Norbert był zaangażowany w wiele projektów obejmujących przeglądy VAT, przeglądu sign-off, jak również due dilligence. Ma bogate doświadczenie związane z projektami związanymi z raportowaniem VAT. Uczestniczył w projektach związanych z asystą dla zagranicznych inwestorów w Polsce w toku ich rejestracji dla potrzeb VAT oraz strukturyzowania ich działalności w Polsce. Norbert ma również doświadczenie w postępowaniach podatkowych.
Marcin Mastalski
Partner Associate
Marcin jest licencjonowanym doradcą podatkowym, od 2010 roku, zajmuje się doradztwem podatkowym jako pracownik Deloitte. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Podczas swojej pracy brał udział m.in. w audytach i przeglądach mających na celu identyfikację obszarów ryzyka podatkowego, w tym w projektach typu due diligence. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług. Przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń dotyczących problematyki podatku VAT. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji o tematyce podatkowej.
Mateusz Puchała
Senior Manager
Mateusz jest starszym menedżerem w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte w biurze w Katowicach. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim oraz studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Dołączył do Zespołu Podatków Pośrednich Deloitte w 2016 r. W 2019 r. złożył z wynikiem pozytywnym egzamin na doradcę podatkowego. Specjalizuje się w głównie w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, zarówno w sektorze podmiotów prywatnych, jak i publicznych. Do jego codziennych obowiązków należy m.in. zapewnianie klientom bieżących konsultacji podatkowych, opracowywanie analiz prawnych dotyczących VAT, prowadzenie szkoleń, przygotowywanie dokumentów związanych z rozliczeniami VAT (deklaracje, ewidencje), kontaktowanie się z polskimi organami podatkowymi, uczestniczenie w postępowaniach podatkowych. Autor szeregu publikacji zarówno w prasie codziennej, jak i fachowej.